REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PRZYCHODNIA STOMATOLOGICZNA "DĄBROWSKI" Anna Dąbrowska
ul. Wolności 9, 08-300 Sokołów Podlaski
Firma podmiotu leczniczego
Ilekroć w treści niniejszego regulaminu użyto określenia „podmiot leczniczy”, należy przez to rozumieć: PRZYCHODNIA STOMATOLOGICZNA "DĄBROWSKI" Anna Dąbrowska, ul. Wolności 9, 08-300 Sokołów Podlaski, prowadzącą działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadającą nadany numer NIP: 8231006231, REGON: 712153570, wykonującą nadto działalność leczniczą w ramach zakładu podmiotu leczniczego pn. PRZYCHODNIA STOMATOLOGICZNA "DĄBROWSKI". ul. Wolności 9, 08-300 Sokołów Podlaski
§1
1. Firmą podmiotu leczniczego jest: PRZYCHODNIA STOMATOLOGICZNA "DĄBROWSKI”
2. Anna Dąbrowska, ul. Wolności 9, 08-300 Sokołów Podlaski, prowadzącą działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadającą nadany numer NIP: 8231006231, REGON: 712153570
3. Podmiot leczniczy wykonuje działalność w zakładzie podmiotu leczniczego
pn. PRZYCHODNIA STOMATOLOGICZNA "DĄBROWSKI", ul. Wolności 9, 08-300 Sokołów Podlaski
4. W ramach zakładu podmiotu leczniczego funkcjonuje:
a) Poradnia stomatologiczna w Sokołowie Podlaskim, ul. Wolności 9
5. Podmiot leczniczy prowadzi działalność leczniczą na podstawie wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego nr 000000174033
Podstawa działania
§2
1. Podmiot leczniczy działa na podstawie:
a) Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 o działalności leczniczej (tekst jedn.: Dz.U. 2011 Nr 112 poz. 654;
b) Ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku art. 28 ust.4 o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
( Dz.U. 2009 Nr 52, poz. 417 ze zm.);
c) Wpisu do rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego;
d) Innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym aktów wykonawczych do ustaw.
Zakres regulaminu
§3
Regulamin podmiotu organizacyjnego określa:
a) Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres i miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;
b) Strukturę organizacyjną podmiotu leczniczego;
c) Organizację i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych zakładu podmiotu oraz warunki współdziałania między tymi jednostkami i komórkami;
d) Sposób kierowania jednostkami i komórkami organizacyjnymi zakładu podmiotu leczniczego;
e) Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń;
f) Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
g) Warunki prowadzenia i udostępniania dokumentacji medycznej oraz wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej,
h) Organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat oraz wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych.
Przedmiot działalności
§4
1. Podmiot leczniczy, w ramach zakładu podmiotu, w każdej z posiadanej poradni, prowadzi działalność leczniczą w rodzaju i zakresie:
a) ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w zakresie: chirurgii stomatologicznej, periodontologii, protetyki stomatologicznej, stomatologii dziecięcej, stomatologii zachowawczej z endodoncją, rentgenodiagnostyki.
2. Zakres udzielanych świadczeń odpowiada specjalność komórki organizacyjnej, wchodzącej w skład zakładu.
Miejsce i czas udzielania świadczeń zdrowotnych
§5
1. Podmiot leczniczy, udziela świadczeń zdrowotnych w pomieszczeniach zakładu podmiotu leczniczego.
2. Świadczenia udzielane są w pomieszczeniach zakładu podmiotu leczniczego w:
a) Sokołowie Podlaskim, ul. Wolności 9
3. Godziny udzielania świadczeń odpowiadają godzinom przyjęć personelu medycznego.
4. Szczegółowe godziny przyjęć określone są w harmonogramie pracy lekarzy.
Struktura organizacyjna i sposób kierowania
§6
1. W ramach struktury podmiotu leczniczego wyodrębniono:
a) Jeden zakład pod nazwą PRZYCHODNIA STOMATOLOGICZNA "DĄBROWSKI,
ul. Wolności 9, 08-300 Sokołów Podlaski, działające w ramach jednej jednostki organizacyjnej o tej samej nazwie, w którym działa jedna komórka organizacyjna:
- PRZYCHODNIA STOMATOLOGICZNA "DĄBROWSKI w Sokołowie Podlaskim, ul. Wolności 9,
08-300 Sokołów Podlaski
2. Zakładem, jednostką organizacyjną oraz komórkami kieruje bezpośrednio podmiot prowadzący działalność gospodarczą bądź upoważniona przez niego osoba (kierownik). Nadzór merytoryczny nad zapewnieniem właściwej jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych i prawidłowości prowadzenia dokumentacji medycznej sprawuje kierownik wyznaczony przez właściciela.
Cele i zadania podmiotu leczniczego
§7
1. Celem głównym podmiotu leczniczego jest organizowanie i prowadzenie działalności leczniczej na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia pacjentów poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych w ramach zakładu podmiotu.
2. Podmiot leczniczy realizuje swoje cele i zadania poprzez zapewnianie opieki medycznej zgodnie
z obowiązującymi przepisami i standardami oraz stałe podnoszenie poziomu świadczonych usług.
3. Podmiot leczniczy gwarantuje jednocześnie, że:
a) świadczenia udzielane są przez osoby wykonujące zawody medyczne posiadające odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje;
b) pomieszczenia oraz wyposażenie Podmiotu w sprzęt medyczny odpowiadają wymaganiom fachowym, sanitarnym i standardom określonym w odrębnych przepisach;
c) aparatura i sprzęt medyczny są wprowadzone do obrotu i używania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Do zadań podmiotu leczniczego należy udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie: ambulatoryjnej opieki zdrowotnej w rodzaju leczenia stomatologicznego w zakresie świadczeń ogólno stomatologicznych; świadczeń stomatologicznych dla dzieci i młodzieży do 18 roku życia; protetyki stomatologicznej; chirurgii stomatologicznej, , periodontologii, rentgenodiagnostyki, a w szczególności:
a) udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie ze specjalizacją danej komórki organizacyjnej oraz potrzebami zdrowotnymi pacjentów, w sposób zapewniający realizację zawartych umów,
b) zapewnienie fachowej opieki lekarskiej, zgodnej z przyjętymi standardami postępowania, sprzyjającej sprawnemu przebiegowi rozpoznawania oraz leczenia chorób u przyjmowanych pacjentów,
c) orzekanie o stanie zdrowia pacjentów wg obowiązujących przepisów,
d) prowadzenie na bieżąco obowiązującej dokumentacji medycznej,
e) realizacja zadań z zakresu promocji zdrowia,
f) prowadzenie szkoleń w jednostce,
g) dokonywanie bieżących analiz prowadzonej działalności,
h) stosowanie się do zarządzeń i instrukcji właścicieli zakładu, Inspekcji
Sanitarno-Epidemiologicznej oraz innych organów uprawnionych do kontroli zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
§8
1. Podmiot leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne udzielane w zakresie określonym w niniejszym regulaminie oraz we wpisie do RPWDL z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń
w jednostce organizacyjnej, w sposób gwarantujący pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania
ze świadczeń.
2. W uzasadnionych przypadkach świadczenia mogą być udzielane w domu lub w innym miejscu pobytu pacjenta.
3. Rejestracja pacjentów odbywa się w każdej dostępnej formie: osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem osoby trzeciej oraz drogą elektroniczną. Podczas rejestracji pacjent otrzymuje informację o dacie i godzinie wizyty.
4. Świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości jak najszybciej, zgodnie z ustalonym harmonogramem pracy.
5. W stanach nagłych świadczenia opieki zdrowotnej udzielane są pacjentowi niezwłocznie, niezależnie
od kolejki oczekujących.
6. W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu, które uniemożliwiają zachowanie terminu wykonania świadczenia, należy poinformować pacjenta w każdy możliwy sposób.
7. Lekarze kierują pacjentów na konsultacje specjalistyczne przez wystawienie skierowania zgodnie
z warunkami określonymi w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz przez płatników.
8. Nazwiska osób udzielających świadczeń medycznych znajdują się na tablicach informacyjnych.
Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych zakładu
§9
1. Do zadań jednostki i komórek organizacyjnych podmiotu leczniczego należy sprawowanie kompleksowej opieki nad pacjentami poprzez wykonywanie świadczeń zdrowotnych w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, a w szczególności udzielanie porad i konsultacji lekarskich, wykonywanie zabiegów diagnostycznych oraz kierowania i przeprowadzanie badań diagnostycznych.
2. Świadczenia w poszczególnych komórkach organizacyjnych udzielane są zgodnie z przyjętą specjalnością komórek oraz odpowiadającym im zakresem świadczeń zdrowotnych.
3. Do zadań każdej z komórek organizacyjnych należy wykonywanie:
a) Porad lekarskich;
b) Badań diagnostycznych;
c) Zabiegów diagnostycznych.